Tandställningar och tråkiga tandläkare

Idag så var den dags för att sånt där trevligt besök hos tandregleringen som alltid leder till att mina kompisar får lyssna på mitt gnällande hela dagen.

Men idag så säger min tandläkare när hon grejat klart i min mun:
Jaa.. Har jag gjort ett jäkligt bra jobb så kan du ta bort den nästa gång
Ett brett leende parkerar sig på mina läppar och rösten går nästan upp i falsett och stammar fram ett lyckligt: va? 
Ja, fast jag tycker vi ta en kontroll till så jag eventuellt kan korrigera...
Ja, säger jag och försöker få in i min hjärna att den jobbiga skroten i munnen ska bort och fortsätter i samma andetag, men sen ska man väl ha kvar den ett tag? Det hade min kompis.. Nu är jag tvungen att hämta andan för jag har liksom slutat andas
He he, det är olika, säger min tandläkare lite trött och plockar med några grejer
Åh gud vad skönt att bli av med den, fortsätter jag i mitt lyckliga pladder
ja, säger hon och går.

Jag känner att hon inte riktig delar min lycka.. Fast det är klart, hon lever ju på att sätt in sånt i folks munnar så hon kanske inte det passar att man blir så glad av att man slipper den...?

 Big smile today

Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0