Liftsnack

Nu har det varit härligt sportlov och en dag så åkte jag och min familj slalom i säfsen vilket förövrigt ledde till att dagen efter gick 75% av familjen och gnällde över sina ömma vader. Vaderna är liksom familjens akilleshäl  haha vilket dåligt skämt, ignorera det.

Hur som helst så åkte jag och min lillasyster ankarlift tillsammans och diskuterade allt mellan hímmel och jord. Jag utbrister helt plötsligt:
Emma, du har typ några atomer i dig som Shakespeare hade i sig.
Vaddå? Säger hon lite oförstående
Jo asså, börjar jag förklara på storasyster vis, alla människor består ju av atomer?
Jae....?
Jo men om du gör så här, säger jag och gnuggar intensivt på armen, då förvinner ju en massa atomer från armen.
Men, de hoppar väl på nya igen?
Eh... Atomer HOPPAR inte... De finns i maten som du äter liksom och sen så blir dom en del av dig.
Jaha..
Så Shakespears atomer har varit i omlopp så länge att några som tillhört honom nu tillhör dig.
Har dom hoppat på mig??
Njae, de hoppar ju fortfarande inte men...

Då var vi liksom uppe och jag kände att jag mer trasslat till saker och ting i hennes huvud än gett henne en upplysning.


Sara


Och nej det där om Shakespears atomer var inte påhitt, jag läser en mycket utbildande och intressant (läs: gäspframkallande och krångligt) bok:
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

sv: bra! :D

2010-03-08 @ 20:04:25
URL: http://blablablab.blogg.se/
Postat av: Putte

Ååh.. Denna fantastiskt krångliga bok hade jag tenta på i Januari:D VG blev resultatet.. Hade jag pluggat?? Ja, i Oktober 2008 läste jag den boken..

2010-03-08 @ 22:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0