Snöstorm

Vaknade i går och tittade ut. Det var vitt,vitt,vitt och allt det vita blåste omkring. Så gick det med det träningspasset tänkte jag och böjade käka frukost.
Men mamma hade andra planer. "Vi sticker ut och tränar. Nu!"
Jaha, okej. Det var bara att klä på sig varmt och sticka ut.

Det var kallt och efteråt såg man ut som en snögubbe. Men man kände livet i sig som Ronja Rövardotter säger.
Chocken kom efteråt när jag tittar ner på mina ben och inser att de är knallröda och kliar som tusen myror. AHHH, har jag förfruist benen???? 
Men sen kom jag på att det var något med vita ringar om man förfrusit sig och jag såg ingan vita ringar någonstans. Bara några blåa under ögonen ...

Just det, ni vet den där roliga läxan? Den är inte så rolig för det går inte ihop liksom... För först gör jag en sak. Sen kommer jag ihåg att just det, den här koreografin ska framföras av folk som kanske aldrig dansat snabbare än till Rihannas "breakin' dishes" och då gör jag om steget och då blir det jätteful och då gör jag ett helt nytt steg. Så för varje åtta jag koreograferar ligger det 2 andra åttor bakom.
Så ni kan förstå att det tar en väldans tid det här...

Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0