Drömmar x 2

Ibland drömmer man sjuka drömmar asså.

Igår natt drömde jag att jag, Sofie, Lovisa, Malin, Simona och Frida satte oss på bussen till stan och där satt Jenny och Johan (två orienterare från Falun). Vad dom gjorde på en orange Karlstadbuss vet jag ej.
Sen kom vi fram till stan, eller rättare sagt, vi kom fram till Örebro centrum och där träffade vi Putte och Jesper. Malin och Simona försvinner med ursäkten: MEN FONTÄNEN MÅSTE VARA HÄR NÅGONSTANS!! Jaha, vilken fontän?
Hursomhelst så fick jag och Lovisa råpanik för vi insåg att vi hade glömt både väskor och jackor på karlstadbussen! Åh neeej! Hur skulle vi få tag på våra jackor, som vi desperat behövde eftersom det var mitt i kalla vintern (iaf när vi åkte), som låg i en Karlstadbuss när vi var i Örebro??
Då kom Sofie med den ursmarta idén  att eftersom hennes pappa jobbar på posten måste ju någon på posten ha jackorna, nu i vaket tillstånd är logiken..ehm..inte så bra. Men i drömmen tyckte alla att det var en ursmart idé så alla börjar rusa runt till alla posten-kontor i hela Örebro och helt plötsligt är det en tävling, man MÅSTE hitta sin jacka först! Vet inte riktigt hur drömmen slutade men jag är inte säker på att jag vill veta...

Sen i natt drömde jag det här:

Jag var med klassen på typ nyårsafton och lärarna var där och hela alltet. Sen helt plöstsligt kastar någon en raket på mig!! Den var gjord av typ två stearinljus men jag fick ändå feta brännskador OCH bröt 2 fingrar, kanske är jag den första som brutit av fingrarna av att få en raket på sig..? Jag blev såklart väldigt upprörd och stod och skrek åt personen som hade kastat raketen på mig men sen insåg jag att man kanske inte ska vara ute i kylan med brännskador och brutna fingrar så jag frågar min lärare lite försiktigt om hon kan skjutsa mig. Men hon ger mig bara värsta bitch-blicken och fortsätter med  vad hon nu gjorde. Men vår supersnälla idrottslärar-kandidat Bob erbjuder sig att skjusta mig men han hade ingen bil och då fick vi typ sno en och sen vaknade jag..


Vad försöker mitt undermedvetna säga mig?
Glöm inte kläder på bussen?
Låt ingen kasta raketer på dig?
Skumt värre..

Sara

Kommentarer
Postat av: Putte

Undrar hur jag och Jesper hade kommit till Örebro eftersom vi redan verkar ha varit där när ni kom??

Btw, är idrottslärarkandidat Bob.. Heter han möjligtvis Fungula i efternamn?:D

2010-02-28 @ 19:25:27
Postat av: malin

hah knepiga drömmar :P ville också hälsa att jag har slut på pengar på min mobil och därför inte svarat på ditt sms ;) ska ladda...snart. Och som svar: ja, jag är hemma och det var toppen i Älvdalen! Hur har du haft det?? :) ha det bäst!

2010-03-05 @ 18:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0