Vollyboll i klass 9B

Jag måste bara berätta om vår helsjuka idrottslektion idag.

Tänk er 3 planer.
Tänk er 18 personer som hoppar runt
Tänk er... asså ni fattar:P

Vi var 3 tjejer mot 3 tjejer. Någon servar och vi skjuter lite, bollen är helt plötsligt på motsatta planen... Detta händer typ 5 ggr
Sara A servar, bollen går i nätet.
Stina servar, bollen kommer ingenstans.
Erica servar, bollen träffar lampan 4 meter upp i taket. Dammet sirlar sakta ner.
Sara A bryter ihop på golvet och jag tittar gapskrattande till sidan lagom för att se Johan bli knockad i huvuvet av en stenhård serv.

Vi byter lag och jag hamnar med två killar.
Helt plötsligt gör jag servess och de ställer upp sig och skriker: BOWLING!! jag kastar bollen lite försiktigt och de kollapsar som käglor.
Spelet forsätter och jag tror inte något av lagen får poäng.
Helt plötslig lägger sig en i andra lag och gör armävningar mitt på planen, fattar noll.
Sen så springer Ben (armhävaren) mot en i mitt lag och skriker: Ner, ner!!! Armhävning sa jag!!!

Så fortsatter lektionen i 50 minuter.

haha läste just igenom texten och konstaterade att jag kanske inte ska satsa på komiker som yrke men ah xD

Sara

Kommentarer
Postat av: Josse

herregud.

men jag gillar oss. vi är fräna.

2009-10-18 @ 15:42:02
URL: http://blablablab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0