Titanic

Hejhej nu kommer en grej jag fundrerat på ganska länge, alla som umgåtts med mig har tröttnat på frågan och dessutom har de inga bra svar så nu frågar jag er:
Kaptenen och konstruktören på Titanic, båten som körde på ett isberg o sjönk ni vet? Hur som helst om de hade överlevt, hade de blivit stämda? För konstruktören hävdade ju att Titanic var osänkbar vilket inte riktigt sämde. Kaptenen borde ju ha någon slags skyldighet att bedöma risker och om det är dimma och man vet att man är i ett område med risk för isberg, borde det inte vara kaptenens skyldighet att stanna fartyget, som en säkerhetsåtgärd??? Men det hände ju uppenbarligen inte...
Så min fråga är, skulle de blivit stämda? Konstriktören för falsk marknadsföring och sånt. Kaptenan för fel i tjänsten.

BRB Sara

Kommentarer
Postat av: Jesper

du kan verkligen inte släppa det där^^

2009-06-30 @ 14:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0