Filmer

Hejhej här kommer några funderingar kring filmernas underliga värd:


  • Varför är alla slut/relationer så lyckade? Jovisst i mitten av filmen kan det ju vara lite krångel och trassel men i slutet så får alltid hjälten sin hjältinna, jag menar hur veklighetstroget är det??

  • Varför ska alla barn antingen vara väldigt olyckliga eller väldigt lyckliga? Varför kan dom inte vara som folk är mest med lite småångest ibland men ni vet ändå glada??

  • Varför gråter man alltid till sorliga filmer? Man vet att de är skådespelare, man vet att scenerna är riggade, man vet att det sitter en gubbe i en stol 2 meter bort som bara väntar på att få skrika: BRYT! Men ändå gråter man  floder varje gång.

  • Varför ska alltid tjejen som upptäcker att hon står bervid sin drömprins snubbla eller tappa alla böcker? Eller det kan jag nog förstå för det skulle nog troligtvis hända mig...

  • I sportfilmer så lyckas ju laget som filmen handlar om alltid vinna den avgörande o sista matchen. Hur kan det gå ihop? Jag menar man kan ju inte vinna allt det är för overkligt. Men o andra sidan hur kul är det att kolla på en film om ett lag som är asdåligt i början och lika asdåligt i slutet?

BRB Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0